Regnskovspartner

Lige nu står regnskoven i Amazonas i flammer.

Regnskoven i hele verden er hårdt presset. Både i Sydamerika, Afrika og Asien står den vigtige skov i flammer på grund af bl.a. omfattende skovrydning. Regnskoven er hjem for utallige arter, og det er et enormt vigtigt naturområde, som vi risikerer at miste i flammerne. WWF kæmper for at stoppe brandene, både nu og for fremtiden. Vi arbejder for at hjælpe lokalbefolkningen og genetablere det mistede, og vi arbejder for en politisk indsats, som skal beskytte vores unikke regnskov.

To af de vigtigste årsager til, at regnskove over hele verden bliver ryddet, er dyrkning af sojabønner i Sydamerika og palmeolie i Sydøstasien. Sojabønnerne bliver brugt som dyrefoder og palmeolien indgår i alt fra sæbe og chokolade til chips og andre hverdagsprodukter. WWF arbejder for, at produktionen af palmeolie og soja bliver mere ansvarlig og bæredygtig. På den måde går produktionen ikke ud over skoven, dyrene og de mennesker, der lever der.

Som Regnskovspartner er du med til at bevare verdens tropiske skove og deres store biologiske mangfoldighed.

Kæmp sammen med os for livet i verdens regnskove! Bliv Regnskovspartner.

• 2. kvittering

Bliv Regnskovspartner

Vælg dit støttebeløb

Personoplysninger

Bankoplysninger til PBS-aftale (husk foranstillede nuller)

CPR (nødvendig for PBS-aftale og skattefradrag)

Vi indberetter automatisk dit bidrag til Skat via dit CPR-nummer.