Isbjørn- og klimapartner

I Arktis sker klimaforandringerne sker med dobbelt så stor hastighed, som andre steder i verden.

En af de alvorligste konsekvenser er, at havisen ved Arktis bliver stadig mindre og tyndere, og når det sker, forsvinder levesteder for en række arter, som eksempelvis isbjørnen.

Isbjørnen vandrer over store afstande via havisen og jager sæler fra huller i isen undervejs. Af og til graver isbjørnen hule i snedriverne på isen, hvor den føder og opfostrer sine unger. Isbjørnen får svære vilkår, når der bliver mindre og tyndere is i Arktis. Også dyr som hvalrosser og sæler lever tæt forbundet med isen og det næringsrige liv ved iskanten.

Som Isbjørn- og klimaparter er du med at mindske konflikterne mellem isbjørne og mennesker der tager til i takt med at sommerhavisen svinder, og isbjørnen søger på land for at finde føde. Vores isbjørnepatrulje i Ittoqqortoormiit har eksempelvis skræmt mindst 75 væk fra byen siden 2015.

Naturens regnestykke er simpelt. Jo længere tid der går, før vi gør noget ved den globale opvarmning, desto mere kaos giver vi videre til de næste generationer.

Kæmp sammen med os for klimaet! Bliv Isbjørn- og klimapartner.

• 2. Kvittering

Bliv Isbjørn- og klimapartner

Vælg dit støttebeløb

Personoplysninger

Bankoplysninger til PBS-aftale (husk foranstillede nuller)

CPR (nødvendig for PBS-aftale og skattefradrag)

Vi indberetter automatisk dit bidrag til Skat via dit CPR-nummer.