Ungdommens konference om naturkrisen

Brænder du for natur og biodiversitet? Er du mellem 16 og 26 år? Og vil du gerne gøre en forskel, når det kommer til at sikre en rig biodiversitet i Danmark og resten af verden?

Så kom med til konference på Christiansborg den 9. januar 2020 kl. 15-18, hvor du vil få mulighed for at give udtryk for dine bekymringer omkring biodiversitet overfor en række danske beslutningstagere.

Du ansøger om en plads på konferencen ved at udfylde formularen her senest den 15. december 2019. Formularen består af i alt 6 steps.

Tilmeldingen er slut

Hvorfor vi har brug for din hjælp?

Naturen er rigtig mange ting. Og naturen kan rigtig mange ting. Men alt for længe har vi taget den for givet. Og det har konsekvenser - ikke kun for dyrene, der lever i den, men også for os mennesker. For vores levebrød, helbred, drikkevand, økonomi, den luft, vi indånder, og ikke mindst for vores velvære og glæde.

Vi er nødt til at ændre vores forhold til naturen, så vi kan sikre en bæredygtig fremtid.

Sådan udvælges deltagerne

Der er i alt 80 pladser til konferencen. Får vi mere end 80 ansøgninger ind, vil vi foretage en udvælgelse baseret på uddannelse, alder, køn, geografi m.v. med henblik på at få skabt så bred en repræsentation af deltagere som muligt.

Du får besked på, om du er en de udvalgte, så snart tilmeldingsfristen er udløbet. Og er du det, vil vi sørge for at betale din transport t/r Christiansborg

Hvem står bag konferencen?

Konferencen på Christiansborg er resultatet af et tæt samarbejde mellem De Unge Biodiversitetsambassadører, WWF Verdensnaturfonden, Miljø- og Fødevareministeriet, Nordisk Råd, Nordisk Ministerråd og Seismonaut.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning!